woensdag 1 juni 2022

ICT: Onze leerlingen schrijven een Blogbericht

 Beste lezers van onze blog. 

Onze leerlingen leren dat er verschillende manieren bestaan om te communiceren via het internet.
We richten ons op de rubriek "Blog". Hieronder vinden jullie enkele blogberichten opgesteld door de kinderen van de klas. 

Groetjes Juf Marleen & Meester Kenneth


Tip: KLIK ZEKER hieronder op MEER LEZEN!!!


Wij doen aan ICT, doe jij ook mee ?


Samen met meester Kenneth leren wij alles over ITC.

Zo kennen we alle sneltoetsen al.



 



We kunnen ook al met een USB-stick werken en nog veel meer zoals:

  • met hoofdletters typen,

·         informatie opzoeken op Google Drive,

·         documenten afdrukken,

·         een venster vergroten

·         verkleinen en afsluiten

·          informatie opzoeken


En dat heeft die lieve meester ons allemaal op één jaar geleerd. 

Dus ik zou zeggen, probeer het ook eens.

Blogbericht Robbe

 


We hebben al heel wat geleerd van de ICT op SAB.

Met alle kinderen is het niet saai.

We leren beter typen dan een haai.

 We leren met een USB te werken.

Op google zoeken we alles behalve automerken.

Sneltoetsen ja dat leren we allemaal.

Nee we scheren ons niet kaal.

Google drive ja dat zoeken we via verkenner.

 Straks zijn we een echte computerkenner.

 Blogbericht Semi

 


ICT lukt al heel goed dankzij meester Kenneth.
Ik ben hem heel dankbaar voor wat hij mij heeft geleerd.

Ik wil graag meer weten.
Als je geen verstand hebt van computers vraag meester Kenneth om hulp.

Hij staat altijd paraat.

 Blogbericht Yaro





In ICT leert de  meester ons informatie   opzoeken op het internet en documenten afdrukken .

We hebben ook documenten op een usb leren opslaan.

Hij geeft ook genoeg uitleg en dat is super leuk en als hij iets uitlegt moeten wij aandachtig luisteren .

We leren  ook vensters vergroten/verkleinen en te sluiten en dat was leuk.

En we leren ook sneltoetsen-kopiëren.

Blogbericht Louise

 

 


We hebben al heel veel over ICT geleerd dit jaar, het leukste vond ik sneltoetsen.

Omdat ik nu weet dat hoe ik moet plakken knippen en kopiëren.



Je hebt :

  • ·         controle v plakken
  • ·         controle c kopiëren
  • ·         controle x knippen

Voor dat ik ICT had geleerd wist ik bijna nog niets over computers en nu al heel veel.
Nog een weetje ICT staat voor informatie, communicatie, technologie.

 Blogbericht Gitte

 


 


ICT= informatie, communicatie en technologie.

Meester Kenneth (onze meester)

Heeft dit ons allemaal geleerd bij ICT.



Hier leren we heel wat:

-Sneltoetsen-kopiëren

-USB

-Hoofdletters

-Google drive

Heeft dit ons allemaal geleerd.

-Documenten afdrukken

-Venster vergroten/verkleinen en afsluiten

-Informatie opzoeken

Blogbericht Nel